Bestellingen

Ben je iets vergeten in je bestelling of wil je iets ruilen? Als onderdeel van je bestelling heb je de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na ontvangst van het pakket gratis opnieuw te bestellen. De minimale bestelwaarde is 19,00 .

Houd er rekening mee dat je hiervoor moet zijn ingelogd op je klantenaccount. 

Ben je iets vergeten in je bestelling of heb je per ongeluk een verkeerd adres ingevuld? Als je bestelling nog niet is doorgestuurd naar ons magazijn voor verdere verwerking, kun je een wijziging doorgeven via onze klantenservice. Als de bestelling al in het magazijn is ingepakt, is het helaas niet meer mogelijk om een wijziging achteraf door te voeren.

Als je bestelling nog niet is doorgestuurd naar ons magazijn voor verdere verwerking, is annuleren mogelijk via onze klantenservice. Als de bestelling al in het magazijn is ingepakt, is annuleren helaas niet meer mogelijk. In dat geval vragen we je om je bestelling naar ons terug te sturen met behulp van een retouretiket die je kunt aanmaken op de webshop. 

De minimale bestelwaarde is 19,00 . Voor klanten die zich hebben ingeschreven voor de Kramer VIP Service is er geen minimale bestelwaarde. Je kunt meer te weten komen over onze VIP service in ons VIP service overzicht.

Zodra je je aankoop in de online shop hebt afgerond, ontvang je direct een automatische bestelbevestiging per e-mail. Je bestelling wordt dan zo snel mogelijk doorgestuurd naar ons magazijn voor verdere verwerking. Zodra het pakket is overgedragen aan onze verzenddienst, ontvang je een automatische verzendbevestiging met de mogelijkheid om je zending te volgen.

Houd er rekening mee dat je je bestelling pas in je klantenaccount kunt bekijken als deze is verzonden.

Je kunt je bestellingen en retourzendingen bekijken in je klantenaccount onder "Mijn aankopen / Retourzendingen". Houd er rekening mee dat bestellingen pas zichtbaar zijn in je klantenaccount zodra ze ons magazijn verlaten en zijn overgedragen aan onze verzenddienst.

Als je bestelling nog niet is doorgestuurd naar ons magazijn voor verdere verwerking, is het mogelijk om het adres te wijzigen via onze klantenservice. Als de bestelling al in het magazijn wordt ingepakt of al aan onze verzenddienst is doorgegeven, zijn wijzigingen helaas niet meer mogelijk. In dit geval zal DHL proberen het pakket af te leveren. Als het pakket niet kan worden afgeleverd vanwege het onjuiste adres, wordt het automatisch per omgaande naar ons teruggestuurd. We kunnen het pakket terug opsturen zodra deze bij ons terugkomt indien je ons ondertussen het correcte adres hebt doorgegeven.

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een automatische bestelbevestiging per e-mail. Zodra je bestelling wordt verzonden, ontvang je een verzendbevestiging met de mogelijkheid om je zending te volgen.

Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat de verzendstatus wordt weergegeven in het DHL track & tracesysteem.

Je kunt de huidige status van je bestelling ook bekijken in je klantenaccount onder "Mijn aankopen / Retourzendingen" zodra de bestelling is verzonden.

Ons systeem haalt artikelen die niet meer beschikbaar zijn op het moment van de verwerking van het pakket automatisch uit je bestelling. Deze worden dan terugbetaald op de rekening waarmee de bestelling betaald was. 

Ben je iets vergeten in je bestelling? Een wijziging achteraf is helaas niet meer mogelijk omdat we werken met vooruitbetaling. In dit geval heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen kosteloos opnieuw te bestellen.

Voor onze klanten uit Oostenrijk, Frankrijk, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk zijn de betreffende shops beschikbaar in de respectievelijke talen. Klanten uit andere landen kunnen op elk moment bestellen via onze Duitse online shop.

Meer informatie over verzendingsvoorwaarden en -kosten voor klanten uit het buitenland vind je hier.

Klanten uit Zwitserland kunnen onze producten kopen via onze dochteronderneming Felix Bühler in Zwitserland.

Het artikelnummer 989 "Welkom bij Kramer" op de factuur is slechts een tekstveld om onze nieuwe klanten te verwelkomen. Het bevat geen extra product.

Heb je extra hulp nodig?

Levering & verzending

Zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je een automatische verzendbevestiging per e-mail. Je kunt de DHL-link voor het volgen van de zending in de e-mail gebruiken om de huidige status van de zending te controleren.

Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat DHL de verzendstatus weergeeft.

Je kunt de huidige status van je bestelling ook bekijken in je klantenaccount onder "Mijn aankopen / Retourzendingen" zodra de bestelling is verzonden.

Nee, helaas bieden we geen express-levering aan.

Voor onze klanten uit Oostenrijk, Frankrijk, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk zijn de betreffende shops beschikbaar in de respectievelijke talen. Klanten uit andere landen kunnen op elk moment bestellen via onze Duitse online shop.

Meer informatie over verzendingsvoorwaarden en -kosten voor klanten uit het buitenland vind je hier.

Klanten uit Zwitserland kunnen onze producten kopen via onze dochteronderneming Felix Bühler in Zwitserland.

Houd er rekening mee dat het gewicht van onze pakketten niet meer dan 25 kg mag zijn. Als het totale gewicht van je bestelling deze gewichtslimiet overschrijdt, zullen we de bestelling opsplitsen in twee of meer pakketten.

Voor artikelen zoals zwepen of artikelen met een groot volume kan het nodig zijn om ze als volumineuze goederen aan te geven vanwege hun afmetingen. Bepaalde kwetsbare/breekbare artikelen worden altijd apart verzonden. Afhankelijk van de bezetting van de logistieke capaciteit van DHL, kan de gebruikelijke verzendtijd voor deze artikelen met enkele dagen worden verlengd.

In dergelijke gevallen betaal je uiteraard slechts eenmalig verzendkosten.

De verzendkosten bedragen 4,99 Vanaf een aankoopwaarde van 150,00 zijn er geen verzendkosten.

Met de VIP-service kun je een jaar lang gratis verzending bestellen voor slechts 14,90 , zonder minimale bestelwaarde. Meer informatie over de vaste verzendkosten vind je hier.

Zodra je bestelling aan DHL is overhandigd, ontvang je samen met de verzendbevestiging een link naar de DHL-verzendstatus.

Je kunt ook de huidige status van je bestelling bekijken in je klantenaccount onder "Mijn aankopen / Retourzendingen" zodra deze is verzonden.

Zodra je pakket aankomt in Nederland, wordt het overgedragen aan postnl. Je kunt aan de hand van je track & trace code op de site van postnl checken of het mogelijk is om een wijziging door te voeren. 

Natuurlijk kun je je bestelling op een ander adres naar keuze laten bezorgen. Dit adres kun je in het bestelproces aangeven als leveradres.

Als je als bedrijf/rijclub/instelling bij ons wilt bestellen en je bedrijfs-/clubadres als factuuradres wilt opgeven, vragen we je begrip voor het feit dat levering op factuur ook niet mogelijk is. Je kunt betalen met creditcard of vooruitbetaling.

De VIP-service biedt je de volgende voordelen:

  • Gratis bezorging
  • Geen minimale bestelwaarde
  • Nieuwsbrief met superaanbiedingen

Helaas kunnen we geen express-leveringen aanbieden.

Meer informatie over de VIP-service vind je hier.

We doen er alles aan om de aangegeven levertijden na te leven. Helaas kunnen er vertragingen optreden, vooral in tijden van grotere bestelvolumes (bijv. kortingsacties of de lancering van een nieuwe collectie).

Houd er rekening mee dat de levertijd alleen geldt voor artikelen die op dat moment beschikbaar zijn.

Helaas is het niet mogelijk om een online bestelling te laten bezorgen in de MEGA STORE.

Je kunt echter wel onze beschikbaarheidsdisplay in de online shop gebruiken om de beschikbaarheid van je gewenste artikelen in jouw MEGA STORE te controleren.

Als het pakket bij levering duidelijk beschadigd is, raden we je aan het pakket te weigeren en onmiddellijk contact op te nemen met onze klantenservice. Als het pakket al is geaccepteerd, is de wettelijke aansprakelijkheid voor het pakket en de inhoud ervan helaas op jou overgedragen.

We verzoeken je zo spoedig mogelijk (binnen 5 werkdagen) contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zullen je dan verderhelpen. 

Als er een artikel ontbreekt in een pakket dat aan de buitenkant onbeschadigd is, vragen we je om onze klantenservice te informeren over de exacte artikelomschrijving, het artikelnummer, de maat en de kleur van het artikel dat niet in het pakket zat. 
Ook als een pakket naverpakt is door DHL, vragen we je contact op te nemen met ons. 

Als een artikel in het pakket beschadigd is of heeft gelekt, verneemt onze klantenservice graag de exacte beschrijving, het artikelnummer, de maat en de kleur van het beschadigde artikel. Laat ons in dit geval ook weten of andere artikelen in het pakket door de schade zijn getroffen. We sturen je de goederen graag opnieuw toe.

Stuur het artikel naar ons terug. Een retouretiket kun je aanmaken op de webshop. Als dit artikel niet op de factuur staat, vragen we je om dit op het retourformulier te vermelden. Uiteraard nemen wij de verzendkosten totaal over. 

Controleer de afleverstatus van je bestelling bij DHL. Als de DHL-bezorger je niet persoonlijk heeft gevonden op de dag van levering, laat hij normaal gesproken een kaartje achter. Het pakket wordt dan naar het voor jou verantwoordelijke postkantoor gebracht. Als het pakket niet wordt opgehaald, wordt het naar ons teruggestuurd.

We willen je daarom vragen om eerst bij je plaatselijke postkantoor te informeren of je bestelling daar is. Wij kunnen helaas geen invloed uitoefenen op het afleverproces.

Als het pakket niet gevonden kan worden, neem dan contact op met onze klantenservice. In dit geval zal onze klantenservice een onderzoek starten bij DHL. We sturen je bestelling dan graag opnieuw op (afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde artikelen).

Neem contact op met onze klantenservice en leg je probleem uit. In dit geval zal onze klantenservice een onderzoek starten bij DHL en de verzending van betalingsherinneringen voor het betreffende factuurnummer onderbreken. De gewenste artikelen zullen opnieuw naar je worden verzonden, mits ze beschikbaar zijn. 

Helaas kunnen we geen voerzakken meer per postorder aanbieden, omdat we door de gestegen porto- en verpakkingskosten de voerzakken niet meer tegen een redelijke prijs kunnen aanbieden. Daarom hebben we besloten om uitsluitend in onze MEGA STORES voerzakken aan te bieden tegen aantrekkelijke prijzen.

Ons magazijnsysteem wijst automatisch een doosformaat toe aan elke bestelling op basis van het bepaalde artikelvolume. Om nog grondstofzuiniger te verzenden, gebruiken we ultramoderne verpakkingsmachines die de hoogte van de verzenddoos aanpassen aan de vulhoogte en zo de lege ruimte boven de goederen zoveel mogelijk beperken.

Maar omdat er helaas niet voor elke artikelvorm een exact geschikte doos bestaat, kunnen er in zeldzame gevallen verschillen zijn tussen het verpakte artikel en het gebruikte verpakkingsmateriaal. Lege ruimtes worden automatisch opgevuld met luchtkussentjes om het artikel te beschermen, die we ook zo klein mogelijk houden.

Heb je extra hulp nodig?

Retourzending

Over het algemeen bieden we 30 dagen geld-terug garantie op onze artikelen*. Tijdens deze periode kun je de geleverde of gekochte artikelen in de MEGA STORE passen. Na afloop van deze periode heb je nog steeds de mogelijkheid om ongebruikte artikelen aan ons te retourneren. In dat geval ontvang je een waardebon voor het bedrag van de retourzending.

* Verzorgingsproducten en voer gekocht in de MEGA STORE kunnen niet worden geretourneerd. Boeken, cd's, dvd's en ondergoed kunnen niet worden geretourneerd, tenzij het artikel nog in de originele folie zit.

Onze pakketten zijn vergezeld van een retourformulier waarop je de te retourneren producten en de reden voor de retourzending kunt noteren. Je kunt ook een kopie van je kassabon of een briefje met je volledige gegevens en de reden voor de retourzending bij het pakket voegen indien je het retourformulier niet (meer) hebt. Ook artikelen aangekocht in de MEGA STORE kunnen per post geretourneerd worden naar ons. 

Als je een artikel wilt ruilen, kun je het binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket zonder opnieuw verzendkosten te moeten betalen, nabestellen via onze online shop.

Een retouretiket voor op de doos kun je aanmaken op de webshop onder het kopje Retour en herroeping.

Vergeet niet om een verzendbewijs te vragen dat het pakket is afgegeven op het postkantoor en bewaar het bewijs totdat je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen dat we je pakket hebben ontvangen.

Afhankelijk van het huidige ordervolume hebben we een verwerkingstijd van ongeveer 3 - 6 werkdagen vanaf de ontvangst van de retourzending in ons magazijn. Zodra je retourzending succesvol door ons is verwerkt en geboekt, ontvang je een automatische retourbevestiging per e-mail.

Het ruilen of retourneren van afgeprijsde artikelen is mogelijk onder de gebruikelijke retourvoorwaarden. Artikelen die worden geretourneerd moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn en nog in de originele verpakking zitten. Het retourneren of ruilen van boeken, cd's, dvd's en ondergoed is uitgesloten, tenzij het artikel nog in de originele folie zit.

Als je goederen wilt ruilen die alleen zijn afgeprijsd als onderdeel van een tijdelijke promotie, kan dit alleen voor hetzelfde artikelnummer in een andere maat of kleur.

Een retouretiket voor op de doos kun je aanmaken op de webshop onder het kopje Retour en herroeping.

Als je artikelen uit je bestelling wilt ruilen, kun je deze naar ons terugsturen met behulp van het retouretiket dat je aanmaakt op de webshop. Wij rekenen 4,99 retourkosten aan. 
Je kunt de gewenste artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket online plaatsen. Om dit te doen bestel je zoals gewoonlijk online via je klantenaccount - de verzendkosten worden automatisch in mindering gebracht.

Je kunt online gekochte artikelen ook altijd ruilen in onze MEGA STORES. Artikelen die je in de MEGA STORE hebt gekocht, kun je ook per post retourneren. Je kunt hier een retouretiket afdrukken voor een retourzending.

Als je de huidige status van je retourzending wilt weten, kun je deze volgen via het DHL-trackingnummer op je verzendbewijs die je in je postkantoor hebt gekregen.

Afhankelijk van de actuele ordersituatie hanteren we een verwerkingstijd van ongeveer 3 - 6 werkdagen vanaf de aankomst van de retourzending in ons magazijn. Zodra je retourzending succesvol door ons is verwerkt en geboekt, ontvang je een automatische retourbevestiging per e-mail. Gelieve er rekening mee te houden dat we geen automatische bevestiging sturen wanneer een retourpakket in ons magazijn geleverd wordt. Deze ontvang je pas als het pakket verwerkt is.

Dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Voor de betaalmethoden creditcard en vooruitbetaling wordt de waarde van de geretourneerde goederen teruggestort op je bankrekening als de relevante bankgegevens beschikbaar zijn. 

Als alternatief geven we een waardebon uit voor de waarde van de geretourneerde goederen als ze niet binnen de 30-dagen-geld-terug garantie geretourneerd zijn. Gelieve er rekening mee te houden dat we achteraf 4,99 retourkosten inhouden.

Wanneer je een retouretiket aanmaakt op de webshop en je pakket met dit etiket afgeeft bij je postkantoor, hoef je zelf ter plaatse niets te betalen.

Wij houden achteraf 4,99 retourkosten in. Dit is slechts een klein deel van de retourkosten die grotendeels door ons overgenomen worden. 

Alle retourpakketten komen terug naar ons hoofdmagazijn in Duitsland.

Verzorgingsproducten en voer die in de MEGA STORE zijn gekocht, kunnen niet worden geretourneerd. Boeken, cd's, dvd's en ondergoed kunnen niet worden geretourneerd, tenzij het artikel nog in de originele folie zit.

Je kunt artikelen die je in de MEGA STORE hebt gekocht ook per post retourneren.

  1. Print hier het retouretiket uit.
  2. Verpak het artikel en voeg een briefje bij met je persoonlijke gegevens (naam, adres, klantnummer, contactgegevens) en de reden van retourzending. Als je het artikel wilt ruilen, kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste maten/kleuren op de webshop. 

Gelieve ook een kopie van het aankoopbewijs mee te sturen, zodat we de retourzending kunnen verwerken.

Natuurlijk kun je artikelen uit meerdere bestellingen in één pakket terugsturen. Voeg alle benodigde retourformulieren bij het pakket en vermeld welke artikelen uit de bestellingen je retourneert.

Print hier een retouretiket uit.

Goederen die in de online shop zijn gekocht, kunnen zonder problemen ook in de MEGA STORE worden geretourneerd. Houd er rekening mee dat het aankoopbedrag niet ter plaatse wordt terugbetaald. Als de goederen werden betaald met vooruitbetaling, wordt de waarde van de geretourneerde goederen teruggestort op je bankrekening. Als je met een creditcard hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort op de creditcard in je bestand.

Als je de hele bestelling retourneert, wordt de cadeaubon automatisch gereactiveerd na de retourboeking en kan deze opnieuw worden ingewisseld met de vertrouwde code.

Als je slechts een deel van je bestelling retourneert en de bestelling volledig hebt betaald met een cadeaubon, wordt er een nieuwe cadeaubon uitgegeven voor de geretourneerde waarde. Als je slechts een deel van je bestelling hebt betaald met een cadeaubon, blijft deze ingewisseld en wordt de restitutie dienovereenkomstig verwerkt via bankoverschrijving/creditcardterugboeking.

Over het algemeen bieden we een 30 dagen geld-terug garantie op onze artikelen*. Gedurende deze periode kun je de geleverde of gekochte artikelen in de MEGA STORE passen. Na afloop van deze periode heb je nog steeds de mogelijkheid om de ongebruikte artikelen naar ons terug te sturen; in dit geval ontvang je een tegoedbon voor het bedrag van de retourzending.

* Verzorgingsproducten en voer die in de MEGA STORE zijn gekocht, kunnen niet worden geretourneerd. Boeken, cd's, dvd's en ondergoed kunnen ook niet worden geretourneerd, tenzij het artikel nog in de originele folie zit.

Heb je extra hulp nodig?

Reclamatie

Reclameren is mogelijk binnen de wettelijke garantieperiode van 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Als een artikel kwalitatieve gebreken vertoont, heb je de mogelijkheid om het aan ons terug te sturen voor inspectie en een klacht in te dienen binnen deze periode zoals hieronder beschreven:

  1. We hebben het artikel nodig voor inspectie en beoordeling ter plaatse. Stuur het artikel goed verpakt naar ons terug met een retouretiket die je aanmaakt op de webshop. Je betaalt hier geen retourkosten voor. 

    Vergeet niet om bij DHL een verzendbewijs te vragen en bewaar het bewijs totdat je per e-mail een bevestiging hebt ontvangen dat wij je pakket hebben ontvangen en verwerkt.

  2. Stuur een schriftelijke omschrijving van de reclamatie mee met de retourzending en vermeld je klantnummer of volledige adres. Als het artikel is gekocht via een andere klantenaccount, vragen we je een kopie van de factuur of het aankoopbewijs mee te sturen. Reclamaties worden altijd verwerkt via het klantenaccount waarmee het artikel is gekocht. Restituties of omruilingen worden ook naar dit adres gestuurd.
  3. Zodra het artikel door ons is geïnspecteerd, ontvang je verdere informatie per e-mail. Houd er rekening mee dat alleen onze directie of retourafdeling beslist over reclamaties. Als er geen sprake is van een defect in de zin van de garantie, behouden wij ons het recht voor om je klacht af te wijzen.

Zodra wij je pakket ontvangen, wordt het gereclameerd artikel onderzocht door ons reclamatieteam. Aan de hand van de schriftelijke omschrijving van de klacht en een gedetailleerde inspectie door ons team wordt beoordeeld of er sprake is van een materiaalfout. Afhankelijk van het product en het defect worden verdere tests uitgevoerd. Er worden bijvoorbeeld waterdoorlatendheidstests uitgevoerd op dekens waarvan wordt beweerd dat ze niet waterdicht zijn.

Erkende materiaalgebreken worden door ons gedocumenteerd en statistisch geëvalueerd ten behoeve van productoptimalisatie. Als de reclamatie wordt erkend, ontvang je een automatische bevestiging dat het artikel is terugbetaald of dat er een waardebon uitgeschreven is ter waarde van het artikel zelf. De wet bepaalt dat het defect moet worden verholpen. Dit betekent dat we - indien mogelijk - een reparatie uitvoeren of het product omruilen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Als dit niet mogelijk is, bieden we als alternatief waardebonnen voor het aankoopbedrag aan. Je hebt alleen recht op restitutie voor ongebruikte artikelen binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen.

Houd er rekening mee dat we geretourneerde goederen met erkende materiaalfouten niet langer retourneren. Als je reclamatie na grondig onderzoek wordt afgewezen, ontvang je een e-mail van onze retourafdeling waarin de reden voor de afwijzing wordt vermeld. Het artikel wordt dan per omgaande naar je teruggestuurd.

Je hebt alleen recht op terugbetaling voor ongebruikte artikelen binnen 30 dagen. In het geval van garantieclaims voor artikelen die al zijn gebruikt, bepaalt de wet dat het defect moet worden verholpen, d.w.z. gerepareerd of omgeruild.

Als gebaar van goede wil bieden we een waardebon aan voor het bedrag van het desbetreffende artikel als een omruiling niet gewenst of niet mogelijk is. Een terugbetaling is dan helaas niet mogelijk.

Natuurlijk heb je ook de mogelijkheid om artikelen die je cadeau hebt gekregen te reclameren - en die dus via andere klantenaccounts zijn aangekocht. We willen je er echter op wijzen dat de verwerking altijd plaatsvindt via het klantenaccount waarmee de aankoop is gedaan.

Vermeld daarom altijd het klantnummer waarmee het te reclameren artikel is gekocht of voeg een kopie van het aankoopbewijs bij.

Houd er ook rekening mee dat de klacht wordt verwerkt en dat er contact wordt opgenomen met behulp van de gegevens die zijn opgeslagen in het klantenaccount. Informeer daarom de rekeninghouder over de klacht.

We vragen je begrip voor het feit dat we goederen waarover een klacht is ingediend alleen ter plaatse kunnen inspecteren en controleren.

Reclamaties zijn mogelijk binnen de wettelijke garantieperiode van 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Als een artikel kwalitatieve gebreken vertoont, heb je de mogelijkheid om binnen deze periode te reclameren. We vragen je begrip voor het feit dat een klacht helaas niet meer mogelijk is nadat de periode van 2 jaar is verstreken.

Als ruilen niet meer mogelijk is - bijvoorbeeld omdat het artikel uitverkocht is - ontvang je ter vervanging een waardebon die je bij Kramer Paardensport gedurende 10 jaar lang kunt inwisselen. De uitgegeven waardebonnen kunnen zowel in de online shop als in de MEGA STORE ingewisseld worden. Waardebonnen kunnen helaas niet worden ingewisseld voor contant geld.

De wettelijke garantie geldt alleen voor materiaaldefecten veroorzaakt door materiaal- en productiefouten.

De oorzaken van pilling zijn echter te wijten aan het natuurlijke gedrag van sommige materialen en daarom is pilling geen defect in de zin van de garantie.

Laten we eens nader bekijken hoe pilling ontstaat:

Pilling is de vorming van kleine vezelknobbeltjes op plekken die blootstaan aan hoge wrijving. Dit wordt veroorzaakt door kleine vezels die loskomen van de stof en samenklitten wanneer ze worden blootgesteld aan wrijving. Kortvezelige en fijne natuurlijke materialen zoals katoen of cashmere worden vaak getroffen, maar pilling kan ook optreden bij synthetische vezels zoals polyester, waarvan de vezels gemakkelijker uit de stof kunnen glijden door hun bijzonder gladde oppervlak.

Sommige van onze kledingstukken zijn behandeld met een antipillingbehandeling, zodat ze gegarandeerd pillingvrij zijn.

Om pilling te voorkomen nog voordat de kledingstukken voor het eerst worden gedragen, raden we aan om ze na aankoop te behandelen met een pluisroller. Voor kledingstukken die al pilling hebben, raden we aan dit te verwijderen met een in de handel verkrijgbaar scheerapparaat voor pluisjes.

De wettelijke garantie geldt alleen voor materiaal- en productiefouten. Een paardendeken is een dagelijks gebruiksvoorwerp dat bestand is tegen de meest ongunstige omstandigheden. Gebreken die te wijten zijn aan invloeden van buitenaf - door het natuurlijke gedrag van het paard of door tussenkomst van voorwerpen - vormen geen gebrek in de zin van de garantie.

Scheuren en gaten evenals het afscheuren van de singels kunnen in het bijzonder voorkomen bij grazende dieren als gevolg van schermutselingen in de kudde, wederzijds knabbelen of duwen en rollen.

Hoewel de scheurweerstand van paardendekens zeer hoog is ingesteld, vooral voor outdoordekens, is het materiaal niet beschermd tegen beschadiging door de enorme belastingen en krachten die optreden in de paardenomgeving.

Helaas is een klacht in zo'n geval niet mogelijk. Als je een ander defect aan je deken opmerkt en niet zeker weet of dit een klacht kan zijn, kun je te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice of de dichtstbijzijnde MEGA STORE bezoeken. Wij helpen je graag verder en controleren bij twijfel of er sprake is van een reclamatie.

Onze tip: Kleine scheurtjes en gaatjes veroorzaakt door knabbelen, duwen of ruw spel kun je gemakkelijk zelf repareren met de dekenreparatieset.

Heb je extra hulp nodig?

Betaling

Bij Kramer Paardensport kun je op de volgende manieren betalen:


Creditcart Online banking / Bancontact Google Pay Apple Pay
Levering aan afwijkend leveradres Ja Ja Ja Ja
Betaling Automatische afschrijving na besteling Automatische afschrijving na besteling Automatische incasso na bestelling Automatische incasso na bestelling
Landen Nederland Nederland Nederland Nederland
Terugbetaling bij retourzending Terugbetaling op creditcard Terugbetaling op bankrekening of waardebon Terugbetaling aan oorspronkelijke betaalmethode Terugbetaling aan oorspronkelijke betaalmethode
Overige informatie VISA of MasterCard


Heb je kort voor een aantrekkelijke kortingsactie een bestelling geplaatst of ben je niet in de gelegenheid om op de dag van de actie persoonlijk naar de MEGA STORE te komen? Tot onze grote spijt kunnen we alleen actiekortingen geven tijdens de geadverteerde actieperiodes.

Onze kortingsvoorwaarden zijn bindend. Als een kortingsactie uitsluitend in de MEGA STORE plaatsvindt, kunnen we de korting niet online verlenen. Wij vragen om begrip hiervoor en verwijzen je naar de betreffende voorwaarden.

We vragen je begrip voor het feit dat financiering of betaling in termijnen in ons bedrijf helaas niet mogelijk is.

Facturen worden altijd met het pakket meegeleverd. Houd er rekening mee dat de factuur ook bij het pakket zit als het op een ander adres wordt afgeleverd.

Als je je factuur kwijt bent of een nieuwe afdruk nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nee, de betaalmethoden PayPal en automatische incasso zijn niet beschikbaar voor onze klanten.

Nee. Zodra je betaling succesvol is geboekt in ons verzendsysteem, wordt de bestelling automatisch doorgestuurd naar ons magazijn voor verdere verwerking. Houd er rekening mee dat de banken 1-3 verwerkingsdagen reserveren voor het boeken van betalingen.

Heb je extra hulp nodig?

Klantenaccount

Je kunt je gegevens op elk gewenst moment wijzigen via je online shop account.

Om je klantgegevens te laten verwijderen, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Houd er rekening mee dat je klantenaccount pas kan worden verwijderd als alle facturen zijn voldaan.

Ben je je wachtwoord voor je online gebruikersaccount vergeten? Geen probleem, klik bij het inloggen op "Wachtwoord vergeten?" en volg de verdere instructies om een nieuw wachtwoord te genereren. Je ontvangt een link via je e-mailadres waarmee je een nieuw wachtwoord kunt invoeren. Houd er rekening mee dat de link voor jouw persoonlijke veiligheid slechts één uur geldig is. Als de geldigheidsperiode is verstreken, kun je een nieuwe link laten sturen via de functie "Wachtwoord vergeten".

Je hebt bij ons in de MEGA STORE besteld of gekocht en je gebruikelijke klantenkorting is niet verrekend? 

Controleer dan het volgende:

  1. Onze klantenkorting is geldig voor het huidige kalenderjaar en het volgende jaar. Daarna wordt de korting aangepast aan de huidige jaaromzet. Er kan al een verkoopgerelateerde aanpassing van je korting hebben plaatsgevonden.
  2. Je hebt een aankoop gedaan via een andere klantenaccount. We staan slechts één klantenaccount per persoon toe. Als er bijvoorbeeld per ongeluk een nieuw account wordt aangemaakt vanwege een verhuizing, kan ons systeem vanwege de verschillende gegevens geen koppeling maken met het oude klantenaccount.
  3. Je hebt een actiekorting van Kramer Paardensport verzilverd. Houd er rekening mee dat de klantenkorting niet gecombineerd kan worden met actiekortingen. Als de actiekorting hoger is dan de gebruikelijke klantenkorting, wordt de actiekorting toegekend. Als je klantenkorting hoger is dan de actiekorting, wordt je klantenkorting verrekend.

Wanneer je een online shop account aanmaakt, synchroniseert ons shopsysteem de bestaande gegevens. Als je gegevens (voor- en achternaam, adres, geboortedatum) overeenkomen met die van je bestaande klantnummer, wordt het klantenaccount bij de volgende update automatisch gekoppeld. Als er een klantenkorting is opgeslagen, wordt deze ook dienovereenkomstig toegekend.

Wanneer je voor de eerste keer inlogt, kan het gebeuren dat het online shop account nog niet is gesynchroniseerd met het klantnummer en je bijvoorbeeld je klantenkorting niet kunt zien. Dit zal bij de volgende update worden overgezet.

Als alle gegevens in je klantenaccount overeenkomen met die van een bestaande klantenaccount op het moment dat je deze aanmaakt, worden dubbele gegevens automatisch verwijderd en worden alle bestellingen of registraties in de online shop verwerkt met je bestaande klantnummer.

Als de gegevens verschillen, bijvoorbeeld omdat je naar een ander adres bent verhuisd, kan het zijn dat onze winkel deze koppeling niet tot stand kan brengen en geen nieuw klantenaccount kan aanmaken. In dat geval moet je contact opnemen met onze klantenservice. We zullen graag de bestaande klantgegevens controleren en ervoor zorgen dat bijvoorbeeld een bestaande klantenkorting niet verloren gaat. Houd er rekening mee dat er om technische redenen slechts één online shop account per e-mailadres kan worden aangemaakt.

Je kunt je op dat moment geldige klantenkorting op elk gewenst moment bekijken via je online shop account of navragen in de MEGA STORE of bij onze klantenservice. Als je wilt weten hoeveel omzet je in het lopende jaar nog moet behalen om het volgende kortingsniveau voor veelkoper te bereiken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Meer informatie over de klantenkorting en de Kramer klantenkaart vind je op onze Kramer klantenkaart servicepagina.

Boeken en cadeaubonnen zijn uitgesloten van de klantenkorting. Bovendien kunnen actiekortingen niet worden gecombineerd met de klantenkorting.

Aangezien onze VIP-dienst een abonnement is dat jaarlijks wordt verlengd, ontvang je kort voor de afloop een factuur per e-mail voor de verlenging ervan. Controleer indien nodig de map met ongewenste e-mail in je mailbox. De VIP-service wordt enkel verlengd indien de factuur betaald wordt. Mocht je geen factuur gekregen hebben, kun je onze klantenservice contacteren voor de verdere verwerking. 

Je kunt je VIP-lidmaatschap op elk gewenst moment schriftelijk of via je klantenaccount opzeggen aan het einde van de abonnementsperiode.

Heb je extra hulp nodig?

Cadeau- & waardebonnen

Het is mogelijk om een tegoedbon in stap 4 van de online bestelling in te voeren in het winkelmandje. Helaas kunnen er om technische redenen geen andere tegoedbonnen worden ingevoerd. Als je extra tegoedbonnen wilt verzilveren, verzoeken we je eerst contact op te nemen met onze klantendienst. Wij voegen de codes samen zodat je één cadeaubon hebt.

Houd er ook rekening mee dat het helaas niet mogelijk is om cadeaubonnen op een later tijdstip in te wisselen als je met creditcard of vooruit betaalt.

Onze cadeaubonnen kunnen gedurende 10 jaar lang worden ingewisseld. Als je een deel van je cadeaubon inwisselt tijdens het bestellen of winkelen in de MEGA STORE, krijg je van ons een nieuwe bon voor het resterende bedrag, die dan ook 10 jaar geldig is.

Onze cadeaubonnen kunnen zowel in de online shop als in onze MEGA STORES worden ingewisseld, ongeacht of ze online of in onze winkels zijn aangekocht.

Ben je vergeten je cadeaubon in te wisselen toen je je bestelling plaatste? Gelieve in dat geval contact op te nemen met onze klantenservice. Zij checken of het nog mogelijk is om je cadeaubon te verzilveren in de bestelling.

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een automatische bestelbevestiging op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Klik op de code en er wordt een PDF-bestand geopend met het geselecteerde motief.

Als je een deel van je cadeaubon inwisselt tijdens het bestellen of winkelen in de MEGA STORE, geven we je een nieuwe cadeaubon voor het resterende bedrag. Je ontvangt dan een nieuwe code.

Als je een bestelling retourneert waarbij een cadeaubon volledig is ingewisseld, wordt dezelfde code opnieuw geactiveerd zodat deze opnieuw kan worden ingewisseld met de vertrouwde code.

We vragen je begrip voor het feit dat het bij betaalmethoden met creditcard en vooruitbetaling helaas niet meer mogelijk is om de korting toe te passen nadat het aankoopproces is voltooid.

Onze actiekortingen zijn meestal gebonden aan een minimale aankoopwaarde. Dit betekent dat goederen voor de aangegeven waarde gekocht moeten zijn om de korting in mindering te kunnen brengen. Als je onder de minimale aankoopwaarde komt door goederen te retourneren, verliest de actiekorting zijn geldigheid en wordt deze niet in mindering gebracht.

Heb je extra hulp nodig?

MEGA STORES

Wil je een bepaald artikel bij ons in de MEGA STORE kopen en wil je zeker weten of het ook echt beschikbaar is? Dankzij onze beschikbaarheidsdisplay kun je in een paar klikken zien of het door jou gewenste artikel beschikbaar is in jouw MEGA STORE. Zo werkt het:

  1. Selecteer het gewenste product in de online shop. Selecteer ook de gewenste maat en kleur.
  2. Selecteer de beschikbaarheid in de MEGA STORE.
  3. Selecteer je MEGA STORE op de kaart.
  4. De huidige beschikbaarheid in jouw MEGA STORE wordt onmiddellijk weergegeven.

Houd er rekening mee dat onze voorraden om de paar uur worden bijgewerkt en dat er daarom in individuele gevallen afwijkingen kunnen optreden, bijvoorbeeld als een artikel in de tussentijd al is uitverkocht.

De openingstijden van onze MEGA STORES zijn

in Duitsland:

Maandag - Vrijdag 10:00 - 19:00

Zaterdag: 09:00 17:00

Meer informatie over onze MEGA STORES vind je op onze MEGA STORE pagina's. Selecteer je MEGA STORE en krijg alle informatie die je nodig hebt voor je volgende lokale aankoop - van komende feestdagen en routebeschrijvingen tot de diensten in de MEGA STORE.

Het eerste aanspreekpunt voor vragen van klanten is ons klantenserviceteam, dat telefonisch en per e-mail bereikbaar is. We willen onze teams in de MEGA STORES graag ontlasten, zodat er voldoende capaciteit is om klanten ter plekke te adviseren. Onze klantenservice is natuurlijk ook het juiste aanspreekpunt voor zadelpasafspraken en andere zaken met betrekking tot de MEGA STORES.

Ja, onze MEGA STORES zijn drempelvrij, inclusief de sanitaire voorzieningen.

Onze cadeaubonnen kunnen zowel in de online shop als in onze MEGA STORES worden ingewisseld.

In onze MEGA STORES kun je contant, met NFC (EC-kaart of gewone betaalapps op je smartphone/smartwatch) of met een cadeaubon betalen.

Ja, dat is mogelijk. Je kunt een retouretiket uitprinten voor een retourzending zonder verzendkosten. Voeg een briefje bij het pakket met je klantnummer, contactgegevens en reden van retourneren. Als je je klantnummer niet bij de hand hebt, voeg dan een kopie van de kassabon bij zodat we de retourzending kunnen verwerken.

Zodra de retourzending door ons is verwerkt, ontvang je een automatische retourbevestiging per e-mail (als we je e-mailadres hebben). Houd rekening met de geldende 30-dagen geld-terug-garantie vanaf de aankoopdatum van de goederen en de algemeen geldende retourvoorwaarden.

Ja, dat is mogelijk. Artikelen die je wilt retourneren of ruilen moeten ongebruikt zijn en bij voorkeur in de originele verpakking zitten. Breng de te retourneren artikelen naar de MEGA STORE en houd het klantnummer bij de hand waarmee de artikelen zijn gekocht. Ons team in de MEGA STORE zal de omruil of retournering graag voor je verwerken bij de kassa.

Onze catalogusprijzen gelden zowel in de MEGA STORES als in de online shop. Houd er rekening mee dat we kortingsacties hebben die alleen plaatsvinden in onze MEGA STORES of in onze online shop. Tijdens deze actieperiodes kunnen de prijzen online en in de winkel verschillen als gevolg van de toegekende kortingen.

Is het door jou gewenste artikel niet beschikbaar in de MEGA STORE? Neem dan contact op met ons team ter plaatse. Als het gewenste product nog op voorraad is, bezorgen we het graag bij je thuis.

Het spijt ons zeer dat je een evenement niet persoonlijk kunt bijwonen. Helaas kunnen we de promotionele korting alleen direct in de MEGA STORE toekennen tijdens de geadverteerde periode. Het is niet mogelijk om de korting over te dragen naar de online shop.

Houd altijd rekening met de voorwaarden voor deelname aan onze evenementen en promotiedagen.

Test-hoefschoenen (geen medische hoefschoenen) zijn verkrijgbaar in onze MEGA STORES tegen een borg van 200,00 en een huurprijs van 15,00 . Aan het einde van de proefperiode van 7 dagen wordt de borg terugbetaald. Als je dan besluit om een nieuw paar hoefschoenen te kopen, worden de borg en de huur verrekend met de aankoopprijs. 

Let op: test-hoefschoenen zijn alleen verkrijgbaar in onze MEGA STORES en kunnen niet per post worden gekocht.

Nee, helaas is bezorging in de MEGA STORE niet mogelijk. Als je artikelen bij ons in de MEGA STORE wilt afhalen, kun je de beschikbaarheid van onze producten controleren via ons beschikbaarheidsdisplay in de online shop. Onze klantenservice stuurt reserveringen graag door naar de dichtstbijzijnde MEGA STORE.

Het welzijn van alle dieren is belangrijk voor ons. Laat je hond daarom niet alleen in de auto tijdens je bezoek aan de MEGA STORE. Honden mogen aangelijnd onze MEGA STORE in. Natuurlijk is er altijd vers drinkwater beschikbaar voor jouw huisdier.

Heb je extra hulp nodig?

Reclame

Als je een van onze vaste klanten bent en een klantenaccount bij ons hebt, word je automatisch voorgeregistreerd om de nieuwe catalogus per post te ontvangen, tenzij je bezwaar maakt tegen het gebruik van je gegevens voor reclamedoeleinden.

Natuurlijk kun je onze catalogus op elk gewenst moment hier of via onze klantenservice aanvragen.

Als je je wilt afmelden voor onze postreclame, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Je kunt nog gedurende 5-6 weken post van ons blijven ontvangen. Helaas is het voor ons niet meer mogelijk om deze tegen te houden. Omdat alle post verstuurd wordt vanuit Duitsland, worden deze weken op voorhand gepland. Wij vragen uw begrip hiervoor!

Het is helaas niet mogelijk om het adres te wijzigen naar een andere MEGA STORE. De toewijzing is het resultaat van een selectieprogramma dat hier wordt gebruikt, waarbij handmatige toegang technisch niet mogelijk is.

Je bent echter altijd welkom om op de hoogte te blijven van de nieuwste promoties in onze andere MEGA STORES op onze website of via onze nieuwsbrief.

Je kunt je op elk moment aanmelden voor onze nieuwsbrief op onze webshop. Deze bevat wekelijkse aanbiedingen en informatie over aankomende evenementen en promoties.

Je kunt nog gedurende 5-6 weken lang nog post van ons ontvangen nadat je je advertentie hebt opgezegd. Helaas is het voor ons niet meer mogelijk om deze te stoppen. Wij vragen begrip hiervoor, maar verzekeren jou dat de reclameblokkering in werking treedt zodra alle reeds bestelde reclamemailings zijn verzonden.

Wil je onze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Je kunt je eenvoudig afmelden voor de nieuwsbrief door op de afmeldlink in de voettekst van de nieuwsbrief te klikken. Ook hier is afmelden mogelijk.

Ben je geabonneerd op onze pushberichten en wil je deze niet langer ontvangen? Je kunt de meldingen uitschakelen via de geavanceerde instellingen van je browser.

Heb je extra hulp nodig?

Andere vragen

Als bedrijf in de paardensportbranche vinden wij het erg belangrijk om paardensport te ondersteunen en onze passie voor paarden met jou te delen!

Organiseert jouw vereniging / manege een ruiterwedstrijd of ander hippisch evenement? Vraag dan nu sponsorschap van Kramer Paardensport aan en laat ons helpen jouw evenement tot een succes te maken!

Word onderdeel van ons Kramer team! Je kunt onze vacatures vinden op onze vacaturepagina. Wij geven de voorkeur aan digitale sollicitatiedocumenten, die je kunt uploaden via ons formulier voor de functie van jouw keuze.

Helaas kunnen we geen voerzakken meer per post aanbieden, omdat we door de gestegen porto- en verpakkingskosten de voerzakken niet meer tegen een eerlijke prijs kunnen aanbieden. We hebben daarom besloten om uitsluitend in onze MEGA STORES voerzakken aan te bieden tegen aantrekkelijke prijzen.

Ja, onze dekenwasservice accepteert ook dekens die niet bij Kramer Paardensport gekocht zijn. 

Borstel de dekens ruw en zorg ervoor dat ze droog zijn om schimmelvorming te voorkomen.

Heb je extra hulp nodig?

Heb jij ook een Cookie voor je paard?

Wij ook! We gebruiken cookies en andere technologieën om je een optimale en veilige online winkelen aan te bieden, om de prestaties van onze website te meten en om relevante producten voor jou en je paard te tonen! Hiervoor verzamelen we gegevens over onze gebruikers en hoe zij onze website kunnen gebruiken op hun apparaten.

Als je op "Alles toestaan" klikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies en de bijbehorende verwerking van je gegevens en met de overdracht van de gegevens aan onze dienstverleners. Als je op "Alleen noodzakelijk" klikt, wordt je bezoek alleen voortgezet met cookies die absoluut noodzakelijk zijn voor de goede werking van onze website.

Natuurlijk kun je de instellingen op elk gewenst moment herroepen of aanpassen. Meer informatie over onze cookies vind je onder gegevensbescherming.